onsdag 26 oktober 2016

SHE + CL: Vem får fler poäng än fyra i den sjätte omgången?

Några täta matcher lär det bli för de fem lag som ligger på fyra poäng - H65 Höör, VästeråsIrsta, Heid, Boden och Hellton. Som alltid roligt med en TV-sänd match (nr 3), men jag undrar om TV4 sporten valt rätt kamp?

Sofia Hvenfelt är ny i H65s trupp,
men det är ingenting som märks.
Lagets högsta MEP och 
80% från mittsexpositionen imponerar.
Foto: Nils-Åke Åkesson.
(I bakgrunden skymtar Tilda Olsson, 
Anna Olsson och Malin Larsson)

Mina införtips

26/10 Skövde - Sävehof fritt inträde + TV 4 sport kl 19.10
Den tredje TV-sända matchen (av utlovade 25) är ett klassikermöte. Senast lagen stötte på varandra vann Partillelaget med +8 (januari 2016). Jag hoppas det blir spännande, men besvikelsen efter spelet mot Esbjerg kan mycket väl ge en ojämn kamp om de regerande svenska mästarna växlar upp. Jag tror som oddssättarna på en bortaseger.

Odds (svenska spel): 5,40 - 13,00 - 1,20

26/10 Kristianstad - H65 Höör
Skånederby nr 3 bir en intressant match. Inget av lagen har gjort som förväntat och de skuggar varandra i tabellen (5 resp 6). Innan säsongsstarten hade jag satt H65 som en säker vinnare, men... Båda lagen underpresterade senast och med derbynerven inräknad lär det bli mycket känslor på plan. Jag tror på hemmaseger efter massor med utvisningar. Omgångens näst mest sevärda match.

Odds (svenska spel): 3,25 - 10,25 - 1,45

29/10 Skuru - Eslöv OBS! Fri entré och i Eriksdalshallen
Allt annat än en säker seger för Skuru överraskar. Eslöv ligger näst sist i tabellen med 3 poäng och Skuru är trea med 6 poäng. Skuru imponerade senast mot ett annat skånskt motstånd (H65), medan Eslöv oimponerade mot nykomlingen Boden. Skuru är bättre på alla positioner, men vilja kan slå klass det bevisade Kristianstad för inte så länge sedan. Repris på det - nä det tror jag inte. Kan Nackalaget fylla Eriksdalshallen är snarare det jag är osäker på (när man inte ens klarar att fylla Nacka Bollhall (450 pers)). Samarrangemang en lördag på Södermalm mellan Hammarby, Stockholms stad och Sthlms handbollsförbund och EM2016-kommittén.

Odds (svenska spel): 1,03 - 19,50 - 13,75

29/10 Boden - Skara
En riktig rysare mellan två lag som mötts flera gånger i Allsvenskan. I februari blev det oavgjort (24-24). Carin Bergdahl och Mariana Lopes har varit riktigt bra så här långt. Kan Monika Rajnohova och hennes lagkamrater skrälla? Jag tror inte det utan det blir hemmaseger, men en knapp sådan. Omgångens viktigaste match.

Odds (svenska spel): 1,45 - 10,50 - 3,20

29/10 Hellton - VästeråsIrsta
Två lag som mötts i elitseriekval och ifjol i seriespelet. Hittills har Västeråsgänget alltid gått segrande ur matcherna, senast med +22 mål (44-22). Men Hellton hemma är ingen enkel uppgift och hemmapubliken är en av seriens bästa. Oavgjort? Omgångens mest sevärda match.

Odds (svenska spel): 3,20 - 10,25 - 1,45

29/10 Krim - Sävehof (CL)  
Ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva efter förra omgångens resultat där Krim slog Larvik (24-22) och Sävehof aldrig kom igång mot Esbjerg (20-25). En bortamatch nere på Balkan är alltid svårt med en högljudd publik som lever sig in i kampen. Blir intressant att se vilken nivå de ryska domarna lägger. Har Signells trupper laddat om batterierna eller blir det en ny plump i protokollet? Jag tror på hemmaseger.

Odds (svenska spel): 2,08 - 8,50 - 2,00

30/10 Lugi - Heid
Två lag som tog sig upp i högsta serien samtidigt, men där Lugi numera tillhör den absoluta toppen. Senast överraskade Heid (slog Skövde hemma), men jag tror inte att Johanna Forsberg & co har någon reell chans mot försvarsgeneral Lagerquist & co. Vinröd seger med ett par mål.

Odds (svenska spel): 1,01 - 24,50 - 19,50

---
Kontaktuppgifter
Mailadress: handbollsfreak@gmail.com
Twitteradress: @handbollsfreak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar