måndag 17 april 2017

Mina all star teams 2016/2017 - Svensk Handbolls Elit, SHE, och allsvenskan

Mitt under brinnande slut- och kvalspel passar jag på att plocka ut mina två all star teams. Jämnheten under säsongen har varit min måttstock och förmågan att kunna kliva fram när det som bäst behövs.

P.S. Om det var lätt att välja? På vissa positioner ja, men på de flesta nej. Totalt sett svårt med andra ord. Jag kunde med varmt hjärta konstatera att det finns gott om duktiga handbollsspelare runt om i vårt avlånga land.

Två av spelarna i mitt SHE all star team 2016-2017.
Hanna Blomstrand och Johanna Forsberg.
Båda byter klubbar efter säsongsavslutet.
Hanna försvinner till Köpenhamn och Johanna går till Sävehof.
Foto: Annette Andersson.

Svensk HandbollsElit, SHE

Målvakt: Lucie Satrapova, Kristianstad

H6: Emma Ekenman Fernis, Sävehof

H9: Hanna Blomstrand, LUGI

M6: Johanna Forsberg, Heid

M9: Ellenor Åström Nilsson, VästeråsIrsta

V9: Alexandra Bjärrenholt, Skuru

V6: Marie Wall, H65 Höör

Bästa försvarsspelare: Anna Lagerquist, LUGI

MVP: Cassandra Tollbring, H65 Höör


En av mina spelare i all star team får bollen.
Evelina Källhage var med om att spela upp moderklubben
till högsta serien, men byter kommande säsong till H65 Höör.
Foto: Annette Andersson.

Allsvenskan

Målvakt: Johanna Kjellman, Kungälv

Kantlirare: Evelina Källhage, Önnered;  Clara Lerby, Kungälv

9M: Towe Andersson, Spårvägen; Kristin Thorleifsdottir, Skånela; Alexandra Lundström, Tyresö

M6: Elisabeth Frisk, Bjurslätt/Torslanda

Bästa försvarsspelare: Therese Eriksson, Skånela

MVP: Jessica Rydberg, Lidingö

---
Läsare under januari 2017: 11 471
Läsare under februari 2017: 10 999
Läsare under mars 2017: 12 874
Läsare under april (hittills): 5 027

Bloggen fyller 5 år den 5 juni 2017.
---
Kontaktuppgifter
Mailadress: handbollsfreak@gmail.com
Twitteradress: @handbollsfreak (184)
Facebook: Damhandboll framför allt (gillar 536, följer 560)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar