onsdag 5 juni 2013

Krönika: Bloggen fyller 1 år :-)


Midsommarblomster, tusenskönor och förgätmigej.

BLOGGEN FYLLER ETT ÅR!!!

För precis ett år sedan kom de två första inläggen på den här bloggen

  • Svenska utlandsproffs säsongen 2012/2013 och
  • Vem går var i Damelitserien 2012/2013?

Sedan dess har jag lagt ut ytterligare 95 inlägg. Det har handlat om allt från egna funderingar till mästerskap för de tre landslagen, månadskalendrar, "medianytt"inlägg och summeringar efter varje månad. 

Jag har valt att jobba lite okonventionellt med min blogg. Jag uppdaterar i inläggen i stället för att skriva nya hela tiden. Det tar kanske lite tid att vänja sig vid den modellen, men jag trivs med det arbetssättet.

Sen gillar jag att ha med minst en bild i varje inlägg. Min filosofi är att en bra bild säger minst lika mycket som en massa ord. Bäst gillar jag när bilden och texten jobbar tillsammans ;-)

Läsarkretsen har ökat successivt. Totalt har det varit 81 000 läsare det första året. Merparten är från Sverige (71 000) följt av USA (1700), Tyskland (1100), Ryssland (1100) och Danmark (1000).

Mest populära inlägg ha varit övergångarna (elitserien och allsvenskan) och "Damhandboll i media".

OV Beachhandboll 2013.

Man kan ju tro att det blir stenlugnt på handbollsfronten under sommarmånaderna - juni, juli och augusti, men... Så är det inte alls. I stället är det utomhusturneringar, ungdomsmästerskap och både SM och EM i beachhandboll. Plus träningsmatcher och träningsturneringar. Juli är dock = semestermånad med egen träning för de allra flesta. 

Jag kommer att hålla ett öga på vad som händer och sker och uppdatera i inläggen eller skriva nya under sommarmånaderna. Men jag kommer att unna mig semester med lata dagar också. Det blir en och annan resa - en hägrar precis om hörnet.

Jag hoppas att du får en fin sommar eller vilken årstid det nu är på den sida av vårt runda klot, som du befinner dig på. Och förstås att du fortsätter att läsa på min Damhandbollsblogg. Ha det bäst :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar