torsdag 27 december 2012

Krönika: En häftig handbollslördag

På danska TV2 var det FCM-KIF Vejen.
Här är det den spanska landslagsspelaren
och mittsexan Veronica Cudrado, KIF vejen

Ibland är det bara så maxat att bo härnere i den allra södraste delen av Skåne :-).

Lördagen den 22 december var det FEM damelitmatcher att följa på nätet. Toppmatchen mellan H65 Höör och Sävehof gick också att följa på webben. Plus att danska TV2 direktsände en försmak av Pokalfinalen med ligaemötet FC Midtjylland-KIF Vejen.

Den senare var kryddad med massvis av landslagsspelare från Danmark, Norge och Spanien.

Jag hade på TV:n, datorn uppe på köksbordet intill, där jag växlade mellan webbsändingen och att följa övriga damelitmatcher på clientware och på live score. Wow vilken härlig eftermiddag!!!

Nu ser jag fram emot att få uppleva den sjätte matchen i omgång elva på plats på lördag (29/12) i Arenan (= FärsochFrosta Sparbank Arena i Lund) tillsammans med en massa ungdomar från många olika länder. De deltar i Lundaspelen, så det blir fullt tryck.

Hemma på DVD:n blir det inspelning av Pokalfinalen, för vem vill missa att se om Vejen kan få revansch för storförlusten mot FCM? Inte jag i alla fall.

Ikväll smyger vi ner till Arenan och kollar på lite juniorhandboll med massor av hjärta, smärta och glädje. Det är kul att bo i Lund för ett handbollsfreak :-)

Kanhända återkommer jag med bilder från spelen - inte bestämt mig. Oavsett så önskar jag dig en mysig kväll, sådär mitt emellan jul och nyår.

Ha det bäst!

Kvinnan med det magiska skrattet = Carina Norberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar